23 Ekim 2013 Çarşamba

Hatalar göreceli midir?



Hatalar göreceli midir?

Yakın zamanda sıklıkla başıma gelen hadiselerden bahsedersem şu hata mevzusu beni iyice yordu. Her insanın kendi değerleri, kendi dünya görüşü vs. bir sürü kendine ait özellikleri vardır ya, şimdi bakıyorum insanlarla iletişim noktasında tıkanıyoruz. Bana normal gelen olgu bir başkasına büyük bir hata, bana gayet normal gelen olgu ise başkasına göre hata. Bu noktada ayrışmak pek kolay gözüküyor. Burada kıstas olarak neyi almak gerekir?
Dünya üzerinde şimdiye kadar milyarlarca insan yaşadı ve öldü. Aslında çok farklı şeyler yaşadığımızı da düşünmüyorum sonuçta onlarında yaşadığı duygular, düşünceler bizimkisi gibi. Dünya klasiklerini bazen okuduğumda bugünkü modern dediğimiz insanın başına gelebilecek olayların neredeyse aynısı yaşanmış. İnsanların verdiği tepkiler çok benzer. Hani bunları da değerlendirdiğimde farklı bir şey göremiyorum. Kendi düşüncem  hatalar birdir, tektir; günümüzdeki fark ise bu hatalara tahammül kabiliyeti. Kimsenin kimseye tahammülünün olmadığı modern zamanımızda, iletişim çağımızda ve tüketim toplumunda her şeyi çok kolay harcayabiliyoruz.
Yine konumuza dönecek olursak, ki benim esas zorladığım konu ise hatayı kabullenme erdemi yerine hatayı savunma, benimseme ve aslında o durumun hata olmadığını ifade etme durumu beni acayip sinir ediyor.
Bu durumla ilgili bir söz benden gelsin ‘Hatayı kabul etmek insanı yüceltecekken, hatayı savunan insan aslında en büyük hatanın içerisindedir’

2 yorum:

  1. Çok doğru bir tespit ellerinize sağlık artık kimsede hata kabul etme erdemi yok.İnsanlar gittikçe bencillesiyor ben ne yapsam doğrudur kimseyi ilgilendirmez diye düşünuyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler,evet malesef insanlar bencilleşiyor bu durum hiçte iyi değil ama olsun bu hayattı güzelleştiren paylaşımcı insanlar,onlar var oldukça hayat daha güzel olacak şüphesiz.

    YanıtlaSil